dilluns, 25 de juliol del 2016

Operació tornada, entrada 4. Bernat

Bona tarda a tots!! Uf quina calor fa aquí!! A mesura que vaig anant cap al sud va fent més xafogor! Senyal de que ja estic més prop... Ja falta poquet! Aquest cop faig l'entrada des de Viena per explicar-vos per quines ciutats he anat baixant. Ara em trobo amb els Alps davant i estic estudiant la ruta.. Nord d'Itàlia o sud d'Alemanya? S'accepten propostes! Per ara deixo el mapa actualitzat.

Ruta

TALLIN, ESTÒNIA

Bé comencem per Estònia, primer país Europeu que vaig arribar. Quants canvis. Pagar amb euros i oblidar-se de fer conversions. Entrar a un país sense visat i oblidar-se d'ambaixades! Menjar, zona horària... Tot molt més com a casa. Vaig arribar directament a Tallin, una ciutat medieval molt bonica amb molt bon ambient. Com que he passat per vàries ciutats penjaré només un parell de fotos de cada una d'elles. 


Una de les vistes de la ciutat des de la torre de l'església.

Torres de la muralla que rodeja el casc antic.

RIGA, LETÒNIA

En els països bàltics he anat fent via i només he visitat les seves capitals. Com que són països relativament petits els viatges entre capitals són molt freqüents i doncs és molt fàcil trobar connexions amb autobús. De fet la majoria de turistes amb qui he parlat també feien pràcticament la mateixa ruta que jo. Riga és una ciutat també amb molta història i s'hi conserven edificis molt antics.
Ajuntament de Riga.

Vista de la ciutat des de l'altre banda del riu.
VÍLNIUS, LITUÀNIA

Després de passar per aquests tres països ja no tindré més embolics amb quin és el del nord i quin és el de sud... Però la veritat és que són ciutats força similars amb un casc antic emmurallat. Tot i ser Europa té moltes similituds amb Rússia, es clar s'estan tocant. L'idioma, tal i com el sento jo, sembla el mateix, i el menjar també és força similar amb les típiques empanades de carn amb patata, ceba o pastanaga.
Una de les esglésies catòliques.


 Plaça major.

VARSÒVIA, POLÒNIA

A Polònia ja es veu una mica més la diferència. Aquí són majoritàriament catòlics així que ja vaig deixar enrere les esglésies ortodoxes amb les seves celebracions tan curioses. I faig referència a aquests temples perquè aquí hi ha tantes que es podria comparar ben be amb Roma. Varsòvia també té el casc antic emmurallat amb restes de la muralla i fortaleses i a les afores de la muralla es poden trobar grans parcs amb magnífics palaus. 
Una de les entrades de l'antiga muralla.

Un dels Palaus.

CRACÒVIA, POLÒNIA

Cracòvia ha estat una de les ciutats que més m'ha agradat. L'ambient és immillorable i també és molt bonica. A més té moltes coses importants per veure i és una ciutat amb una història molt important. Sense que jo ho sabés vaig arribar a la ciutat a una setmana de que el Papa vingués ja que es celebra la jornada jove i la ciutat està plena. La feina va ser meva per trobar un hostel amb un llit lliure. Però el vaig trobar i vaig estar molt bé.
Torre del rellotge a la plaça major.

Plaça major de Cracòvia.

Castell de Cracòvia. 

MINES DE SAL

Una de les atraccions turístiques a les afores de Cracòvia son les mines de sal. Vam baixar fins a 135 metres per veure els túnels i les sales que s'hi amaguen dins. Vam visitar una petita part dels més de 200km de túnel excavat, i durant el recorregut vam veure representacions de com treballaven per extreure sal. Hi ha sales ben decorades pels propis miners. Semblaven les mines de Moria. Allà va ser graciós quan vaig veure tantes mesures de seguretat i recordava una cova de Myanmar que no tenia res de seguretat i fins i tot va saltar la llum d'aquella precària instal·lació elèctrica.

Església dins la mina.

AUSCHWITZ

Una parada obligada si es passa per Cracòvia és el camp de concentració nazi Auschwitz. He tingut mala sort en el sentit que al estar tan plena la ciutat, han organitzat una visita exprés del camp duran aquesta setmana i no he tingut l'oportunitat de veure-ho com caldria. Tanmateix vaig poder veure la gran extensió que ocupava aquell camp. Es important visitar-ho perquè perduri en la memòria tot el que va passar. Durant aquest viatge he passat per molts llocs amb capítols foscos de la humanitat, des dels camps de Polònia nazis als camps de Cambodja del règim de Pol Pot. També fets com els de la plaça Tiananmen de Pequín encara ara silenciats. Tots aquests fets haurien de ser coneguts i recordats per tothom per a que l'odi cap a altres pensaments o comunitats no se'ns apoderi mai de nosaltres en moments de conflicte. 

Porta de la mort. (com se la coneix)

BRATISLAVA, ESLOVÀQUIA

Em dirigia cap a Viena però, veient el mapa, vaig veure tant tant a prop Bratislava que em vaig dir; anem a fer una ullada. I ha estat una bona decisió. És una ciutat petita i molt maca i està rodejada de boscos i rius, i com que ja estava una mica fart de ciutat vaig voler veure unes ruïnes que hi ha en una de les muntanyes que hi ha prop. 

Vista de un dels carrers.

Ruïnes d'un dels castells.

Posant-me a la pell de l'època medieval.


  Torre de vigilància al riu.

I fins aquí la entrada d'avui! Demà al matí agafo el bus cap a Salzburg a veure que em depara aquella ciutat. Per acabar volia donar un parell de dades interessants: El passat dimecres va fer exactament mig any que dura aquest viatge, com ha passat de ràpid... Per altra banda i en referència a aquest blog, aquest cap de setmana s'ha arribat a les 10.000 visites així que molt contents i agraïts que ens aneu seguit! :)

Una abraçada molt gran i fins d'aquí molt poquet!!

6 comentaris:

  1. que bonic tot!!!
    deu ni do quin recorregut estas fent!!!
    quines ganes que tornis ja! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. En una setmana ja estic aquí! També tinc motles ganes ja! :)

      Elimina
  2. Molt maques aquestes ciutats !!!! Deixa alguna per visitar per a anar tots quatre plis!!!
    La foto del boc genial...recorda alguna cosa d'aquí Les Corts.
    Ara Salzburg....que bonica.
    Apa fins aviat i felicitats a tots dos per l'èxit del blog.

    ResponElimina
  3. Hola Bernat, que boniques les fotos. Les que més m'agraden, ja ho saps, les de les ruïnes. Aquesta del castell amb la cabreta i la de les torres sobre el riu, m'encanten. Tu estás molt interesant amb aquest posat de guerrer del Capitan Trueno :). Molts petons i fins la tornada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs en aquestes ruïnes hi havia moltes coses relacionades en la època medieval, podies tirar amb arc i també t'ensenyaven una col·lecció d'armes (rèpliques), però que era molt interessant perquè podies agafar-les i veure-les així millor.

      Molts petonets fins aviat!

      Elimina