dimarts, 5 de juliol del 2016

Operació tornada, entrada 2, Bernat.

Ja torno a ser aquí! Aquest cop per ensenyar-vos Astana la capital de Kazakhstan on hi he passat força dies. No fa gaire de l'última entrada que vaig fer, i aquesta és la intenció. Espero poder actualitzar més sovint, o almenys cada cop que canvii de país. Demà marxo cap a Moscou així que abans de passar la fontera faré un petit resum d'aquest país on sóc ara.

Vaig arribar a Kazakhstan fa una setmana amb tren des de la ciutat xinesa d'Ürümqi. Era un país totalment desconegut per a mi, i de fet no sabia que hi passaria fins que les circumstàncies de la ruta m'hi van portar. Després d'un llarg viatge en tren travessant les infinites i impressionants estepes, vaig arribar a la capital Astana, l'única ciutat que visitaria d'aquest país sense contar els pobles on he fet canvi de trens. I la veritat és que m'ha sorprès molt positivament. És una ciutat jove i moderna que no arriba al milió d'habitants i disposa de molts parcs i espais públics.

Tren llitera.
El meu dia a dia aquí ha estat diferent en el pas del temps. Els tres primers dies els vaig dedicar única i exclusivament a aconseguir el visat rus, així que ja us podeu imaginar... Els següents dies he fet el "guiri" fins avui que aprofito per a descansar una mica. Sortir pels carrers d'aquesta ciutat implica obrir la motxilla mil cops per treure i guardar un jersei, les ulleres de sol, el paraigües o la càmera. La temperatura és perfecte i la majoria del temps fa un sol espatarrant, però intermitentment  arriben uns núvols que deixen caure un petit ruixat. Tot això fa que tots els carrers estiguin enjardinats i que hi hagi uns parcs enormes plens de vegetació. Com que la densitat de població aquí és molt baixa, és una ciutat realment tranquil·la. 

Tot i que la ciutat no té cap lloc famós, sí que disposa de molts edificis impressionats, els que m'han agradat més els he fotografiat i aquí en teniu una mostra.

Òpera.

Centre comercial (Fons de la imatge).

Interior del centre comercial

Passeig principal

Banc central

Edifici governamental

Símbol del país.

Mesquita.

Interior de la mesquita

Edifici de la pau.

Casa blanca

Mesquita.


Finalment tres fotos més que volia compartir amb un parell de comentaris més. La primera és la foto d'un dels àpats aquí. En aquest país, igual que a Xina, mengen moltíssima carn i és molt difícil trobar plats que no en portin. Tot i així fan uns estofats amb molta ceba, pastanaga i patata realment boníssims! I el té que no falti mai clar.

Un dels plats.

La següent foto l'he volgut posar perquè sembla més pròpia dels pirineus que d'aquí. Però sí, és feta al centre mateix d'Astana, així que ja podeu imaginar com són els parcs aquí. La darrera foto és de dos iurtes que vaig trobar per allà. Són les antigues cases dels pobles nòmades que habitaven aquesta zona.

Parc

Iurtes


I bé fins aquí la entrada d'avui. Recomano molt aquesta ciutat, tot i que queda una mica lluny de casa. Això sí, no hi aneu pas a l'hivern que hi fa força fred.. mitjanes de -15ºC...

Moltes gràcies per seguir el blog i els que comenteu! Pròxima entrada en una setmana amb les ciutats de Moscou i Sant Petersburg! Fins aviat!



5 comentaris:

  1. Molt chula Astana!

    Una pregunta, vas parant pels països on pases, encara que t'hagis de desviar una mica de la ruta de tornada, per visitar pobles, parcs naturals o atractius en general mentre viatges o estàs fent un viatge centrat en la tornada i si hi ha algo interessant pels voltants aprofites per visitar-ho?

    Una altra, has vist algun mochilero occidental per Astana?

    Una abraçada!

    Alberto

    ResponElimina
  2. Hola,

    En principi el viatge que estic fent ara està centrat en la tornada i no vull desviar-me molts quilòmetres de la ruta. Per exemple a Xina no vaig anar a un parc natural que tenia molt bona pinta perquè hagués suposat 4 o 5 dies més. No obstant sí que miro possibilitats factibles que quedin entre dos punts per on he de passar. Per exemple el recorregut Hanoi Pequin l'hagués pogut fer directe i al final vaig fer parades a Guilin, Wuhan i Xangai. A més a més si fes Hanoi-Pequin directe més valdria fer-ho en avió. La gràcia de fer-ho amb tren també és descobrir les ciutats no tan famoses que queden entre mig de les capitals. Així que vaig visitant tot el que puc, però sense recular mai.

    L'altre pregunta. Doncs be aquí no he vist cap turista occidental ni oriental. De fet perquè et facis una idea, estic en una habitació compartida jo sol, i un hotel de més gamma em va fer una oferta perquè em quedés una habitació i va rebaixar el preu d'uns 50€ a 12€ la nit...
    Astana però és una ciutat on el 40% de la població és d'ètnia russa i per sort jo dec colar per un rus i no dono la nota. Molts em parlen amb rus amb tota normalitat i els hi he de dir que no parlo el seu idioma.

    Espero que hagi aclarit els dubtes!

    Salut!

    Bernat

    ResponElimina
  3. Hoooola!!!!!
    Que maques les fotos i això que no tens la càmera del Ferran.
    Ara deus estar cap a Moscou. De tantes hores en tren deus tenir moltes anècdotes per explicar. Ens agradaria saber algunes d'elles.

    Bon viatge i molts petons

    ResponElimina
  4. D'acord a la pròxima entrada faré algun comentari respecte això. Aquesta nit marxo cap a Sant Petersburg.

    Petonets

    ResponElimina
  5. Hola Bernat! vaig una mica amb retard, a hores d'ara ja deus estar en San Petersburg. Però no m'he pogut estar de dir-te que quines fotos més maques i quina impressió de ciutat, mai de la vida hagués imaginat que un pais acabat en "tan" pogués tenir aquestes imatges públiques tan modernes i luxoses. Els petrodolars es veuen per tot arreu. El que no sé es com està el tema polític aqui, sovint aquest païssos tenen uns equilibris molt fràgils.
    Be, estimadíssin Bernat, resto a l'espera de noves teves amb imatges de Moscou i St Petersburg.
    Molts petons

    ResponElimina